Lid worden

Atletiek is een prachtige sport die openstaat voor jongens en meisjes van 6 tot 99 jaar. Je kan op elke leeftijd instappen en atletiek beoefenen op gelijk welk niveau, zolang je maar 6 jaar geworden bent. Bovendien bestaat onze sport uit verschillende disciplines van spurten tot snelwandelen, van verspringen tot speerwerpen, van hordeloop tot polsstokspringen. Weinig sporten met zoveel keuze!

Ondanks het feit dat het atletiekseizoen steeds start op 1 november, kan je op elk moment van het jaar instappen. We bieden atleten de kans om vrijblijvend enkele keren mee te trainen, alvorens ze lid worden. Gedurende de maand september kan dit gans de maand op woensdag en/of vrijdag, vanaf oktober vraagt men dit eerst aan via geel.jac@gmail.com

De trainers zullen je verder toelichten hoe je lid kan worden.

De Geelse Atletiekclub heeft haar werking opgesplitst in een werking “atleten” en een werking “recreanten”. De doelstelling hiervan is om elk lid zo optimaal mogelijk te begeleiden. Tot 18 jaar wordt elk lid automatisch ingedeeld bij de atletenwerking. Zij worden ingeschreven bij de VAL (Vlaamse Atletiek Liga) en kunnen aldus recreatief sporten of deelnemen aan alle wedstrijden (meetings, veldlopen,…) die de clubs van de VAL organiseren. Alle leden krijgen ook jaarlijks een VAL nummer die ze verplicht dienen te gebruiken bij de wedstrijden.

Vanaf 18 jaar kan een lid de keuze maken tussen de atletenwerking of de werking van recreanten. Recreanten krijgen geen borstnummer maar een Recreantenkaart van de VAL. Opgelet, de Recreantenkaart is geen vergunning voor de officiële VAL-wedstrijden.

De procedure om lid te worden en het overzicht van het lidgeld vind je hieronder. Heb je nog vragen, dan kan je die hier achterlaten.

Procedure nieuwe leden:

• U vult het inschrijvingsformulier(onderaan deze pagina) in en bezorgt dit terug aan de club. Af te geven aan trainers/bestuur of in de kantine. NIET electronisch versturen.
  • U betaalt het inschrijvingsgeld bij voorkeur voor aanvang van het seizoen op rekening BE65 0680 8597 8096 van Geelse Atletiekclub VZW, Dopheidestraat 1, 2440 Geel met als mededeling de naam van het lid.
  • U ontvangt uw VAL-nummer of Recrentenkaart samen met het club-singlet dat u dient te gebruiken bij deelname aan zowel officiële wedstrijden van de VAL als vrije organisaties.

Procedure bestaande leden (verlenging of hernieuwen van het lidmaatschap):

Bij de meeste mutualiteiten kan men een deel, van het inschrijvingsgeld of deelname sportkamp, terugkrijgen.

Onderaan deze pagina kan u het formulier, welk voor de meeste mutualiteiten geldig is, downloaden. U brengt dit ingevuld in de kantine binnen en een week later kan u dit, door de club verder aangevuld en ondertekend, terug ophalen.

Lidmaatschap Seizoen 2023-2024:

Eerste aansluitingsjaar : De leden die zich voor de eerste maal aansluiten ontvangen een singlet van de club (twv 35 euro). Dit singlet zal hen overhandigd worden samen met het officieel Val borstnummer of wedstrijdboekje, wanneer deze zijn toegekomen.

Onze vereniging aanvaardt de UiTPAS met kansentarief.

Nieuwe ledenlidgeld 1e jaarlidgeld 1e jaar instap na 1 mei
Kangoeroes (geboortejaar 2017)€130€115
Jeugdatleten (tot 18 jaar)€130€115
Wedstrijdatleten (vanaf 18 jaar)€130€115
Recreanten en joggers (enkel vanaf 18 jaar)€90€85

Vanaf tweede aansluitingsjaar: Leden die een singlet willen aanschaffen, kunnen deze aankopen voor een prijs van € 35,00

Bestaande ledenJaarlijks lidgeld
Jeugdatleten (tot 18 jaar)€95
Wedstrijdatleten (vanaf 18 jaar)€95
Recreanten en joggers (enkel vanaf 18 jaar)€55

Voor de jeugd- en wedstrijdatleten geldt: elk bijkomend lid van hetzelfde gezin krijgt 5€ korting.